• Imprimeix

Atenció a les persones refugiades

 

 

El Departament d’Interior, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, i l’empresa Telefónica, han signat un conveni de col·laboració per facilitar a les persones sol·licitants de protecció internacional o refugiades a Catalunya la distribució de l’aplicació mòbil (app) 112 Accessible per a telèfons intel·ligents amb l’objectiu de facilitar-los el contacte amb el telèfon d’emergències 112 de Catalunya (CAT112).

Mitjançant el conveni, Telefónica es compromet a proveir de manera gratuïta l’aplicació multilingüe 112 Accesible a les persones demandants de protecció internacional o refugiades a Catalunya que no parlen català, castellà, anglès, francès o Alemany. Per la seva banda, el Departament de Treball es compromet a facilitar la distribució de l’App de manera gratuïta a les persones refugiades, a fer difusió de l’App i promoure’n la utilització (refugee.gencat.cat). Finalment, el departament d’Interior, mitjançant el CAT112, es compromet a tractar adequadament els avisos que rebi als seus centres de gestió provinents de l’aplicatiu mòbil.

Amb aquesta aplicació, el CAT112 va obrir un nou canal d’entrada de les emergències, facilitant la comunicació de les persones sense la limitació de l’idioma. Una versió d’aquesta app s’ha posat a disposició ja de les persones sordes (amb vídeos en llengua de signes) i de les laringectomitzades.