• Imprimeix

Com funciona el 112

Quan rebem la trucada d’un ciutadà, posem en marxa tot un procés per poder atendre-la amb la major eficàcia i velocitat possibles. Localitzem la incidència en un mapa gràcies a una aplicació informàtica, classifiquem la trucada segons el tipus d’incident i avisem el servei més adequat: ambulància per a emergències mèdiques, mossos d’esquadra per a seguretat, bombers per a extinció d’incendis i altres incidències de salvament.

Des del 112 volem que el nostre servei sigui accessible a tothom que el necessiti, per això els nostres operadors atenen les trucades en català, castellà, anglès, francès i alemany. I, a més, disposem d’un servei especial per a persones sordes: una aplicació per a dispositius mòbils i un servei per SMS i per fax. Aquests mitjans alternatius també estan pensats per als turistes estrangers que necessitin fer ús d’un servei d’emergències durant la seva estada a Catalunya.

 

Sistema especial per a taxis Seqtaxi

Disposem d'una innovadora plataforma tecnològica que connecta els taxis amb el 112. Aquest sistema permet fer el seguiment de la posició dels taxis i conèixer si hi ha una situació d’emergència, millorant la seguretat del treballador i els seus clients. El Seqtaxi està gestionat per Localret i l'Institut Metropolità del Taxi.