• Imprimeix

Quan has de trucar

Quan has de trucar: Si per robatoris, accidents, agressions, incendis i emergències mèdiques. No per informació, consultes mèdiques, falses alarmes i bromes.

Quan truquis...

1. És millor que truquis tu mateix i no un intermediari perquè la informació sigui més completa. Intenta trucar des d’un lloc segur i mantingues la calma.
2. Marca directament el 112, no cal cap prefix.
3. Espera a que l’operador respongui a la trucada. Tingues paciència, no pengis ni tornis a trucar. Això podria endarrerir molt el servei.
4. Digues el teu nom i telèfon de contacte, i explica breument el que ha passat.
5. Respon les preguntes que et faci l’operador i segueix els consells que et doni.
6. No pengis fins que no t’ho indiquin.
7. Si la situació empitjora o canvia, torna a trucar al 112.

Quan diverses persones ja han telefonat al 112 per notificar un mateix accident o emergència, és possible que els nostres operadors només et preguntin si tens informació addicional útil. Actuem d’aquesta manera per alliberar la línia telefònica més ràpidament i garantir una resposta ràpida a la propera trucada d'emergència.

En compliment de l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les dades personals que faciliteu quan truqueu al telèfon 112 de Catalunya seran incorporades al fitxer “Telèfon del Centre d’Atenció i Gestió de Trucades 112 Catalunya”, el qual té com a finalitat enregistrar les trucades realitzades al servei d’atenció de trucades d’urgència a través del número telefònic 112 i del qual és responsable el Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya. Podeu exercir els drets d’accés, rectificació, oposició i cancel·lació mitjançant un escrit, acompanyat del vostre DNI, adreçat al Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya, c. Diputació 355, 08009 de Barcelona, o a través de l’adreça de correu electrònic lopd.cat112@gencat.cat.